EASYVISIT – VÅRT BESÖKSSYSTEM

EasyVisit är ett modernt och användarvänligt besökssystem som förenklar samt informerar er om de besök ni har under dagen

Systemet består av

Enkel administration

Förbrukningsmaterial

Funktionsanpassad terminal

QR och streckkodsläsare

Quick support tjänst

Installation & utbildning

Fördelar med EasyVisit

Användarvänligt

Säkert

Skalbart för er verksamhet

Dynamiskt

Logiskt att använda

Attraktiv licensmodell

Besökssystem/ EasyVisit

EasyVisit är ett modernt och användarvänligt besökssystem som förenklar samt informerar er om de besök ni har under dagen! Ni har alltid full kontroll på vilka som finns i lokalerna och kan enkelt säkerställa att alla besökare är ute vid en eventuell utrymning av lokalerna. Användarna kan enkelt bjuda in till sina externa möten via Outlook kalendern, via systemet direkt alternativt via besökssystemets App. Besökare får då en mobil incheckningsbiljett och en kalenderinbjudan via sms eller e-post. Enkelt och smidigt och allt kring besöket hanteras på samma ställe.

Besöksregistrering

EasyVisit är ett system som med fördel kan användas för dina besökare vid ankomstregistrering i en obemannad reception.

Besökaren möts av en terminal som på ett enkelt sätt instruerar besökaren hur man ska gå till väga för att registrera sin ankomst. Ni kan anpassa er välkomstskärm till befintlig företagsprofil med valfri text, bild, typsnitt och logotype.

När uppgifterna är registrerade skickas ett mejl eller SMS till besöksmottagren om att ett besök väntar. Besökaren får då en besöksetikett direkt vid terminalen alternativt om ni har en receptionist eller liknande som hjälper besökaren.

När besökaren lämnar byggnaden kan han/hon enkelt checka ut sig själv via en scanner, då uppdateras även utrymningslistor automatiskt.

Föranmälan av besökare

Med EasyVisit kan ni enkelt administrera era kommande besökare innan ankomst, detta kan utföras direkt i programvaran alternativt via en webbsida eller via besökssystemet App.

Att kunna föranmäla sina besök underlättar för personalen som kan förbereda sitt arbete och slipper uppleva en stressande miljö när många besökare kommer samtidigt.

EasyVisit använder sig av Microsoft Outlook modul för att kunna bjuda in besökaren direkt i sin vanliga kalender. Då hanterar ni allt kring besöket på ett och samma ställe och undviker att jobba i flera olika system.

Har du höga säkerhetskrav kan ni låta kommande besökare autentisera sig via BankID via en registreringslänk.

Säkerhet / GDPR

I EasyVisit kan ni på ett enkelt sätt göra inställningar kring lagring och hantering av personuppgifter samt hur lång tid besökssystemsdata ska vara läsbart.

Besökarna kan på ett tydligt sätt få information om hur personuppgifterna hanteras via systemets gränssnitt.

Integration och Funktioner

För att alltid ha uppdaterade uppgifter och förenkla användandet kan EasyVisit integreras mot Outlook, Microsoft Exchange Server och Active Directory.

För att underlätta för användarna kan EasyVisit även integreras med flertalet olika rumsbokningssystem, tveka inte att hör av er om ni vill veta mer om möjligheterna att integrera er besökssystem mot andra system.

Vår enkla process för att leverera rätt lösning för dig

Steg 1
Kravställning på systemet

För att du som kund ska få en bra inblick i vad ett modernt besökssystem ser ut så börjar vi med en presentation av systemet hos er eller online. Därefter börjar vi med vår erfarenhet kring tidigare uppdrag och tillsammans med er en kravställning som identifierar och sammanställer vi behoven kring er kommande besökssystemslösning

Steg 2
Lösning

Nu har vi kommit till läget där vi presenterar ett lösningsförslag till er baserat på tidigare kravställning, ni kommer få en tydlig översikt över vilka standardfunktioner systemet har och vad som valbara optioner som kan adderas direkt eller vid ett senare tillfälle. Vi presenterar även olika alternativen som finns till att införskaffa besökssystemet med tillhörande tjänster.

Steg 3
Installation

När vi kommer till förberedelserna inför kommande installation så får ni en tydlig bild av vilka förberedelser som behöver utföras innan driftsättning av systemet. Vår tekniker brukar installera systemet på ca 2 timmar och tillhörande användarutbildning.

Steg 4
Ni börjar hantera besökare via systemet

I detta steg börjar ni använda systemet och så får ni en tydlig dokumentation kring besökssystemslöningen. Vi går igenom kontaktvägar vid behov av support eller köp av förbrukningsmaterial. Via vår smidiga Quick supporttjänst kan vi ansluta oss mot systemet på distans och ni får snabb hjälp att komma i gång igen. Vi håller även lite djupare utbildningar för IT support eller liknande resurser som finns internt på många företag och organisationer.

Vi använder EasyVisit

Varför EasyID?

Många kunder väljer oss på grund utav lång erfarenhet i branschen, samt våra produkter och tjänster som kombinerar ett enkelt användande tillsammans med säkerhet. En kombination som har större utmaningar än man kan tro, men vi har svaren och kan vägleda er rätt.

Noggrant utvalda produkter och tjänster har gjort att vi utmärker oss i branschen. Vi har hittat de bästa produkterna och samarbetarna vilket gör att vi kan skapa mervärden för våra kunder som tål att jämföras.

Gör din förfrågan på EasyVisit Besökssystem här