EasyVisit Besöksssytem  

EasyVisit är ett modernt och användarvänligt besökssystem som förenklar samt informerar er om de besök ni har under dagen. Ett besökssystem höjer den visuella säkerheten och ger ett förtroendeingivande första intryck.

Besökarna registrerar sig enkelt i en användarvänligterminal och besöksmottagaren informeras direkt via e-post eller SMS. För att inte missa ett besök kan man välja bägge alternativen samtidigt.

Systemet kan även automatiskt skriva ut besöksetiketter, parkeringsbiljetter eller plastkort direkt vid registrering utav besöket.

EasyVisit löser besökshanteringen på ett enkelt sätt oavsett användningsområde, systemet är enkelt för dina besökare och för dig att använda. Ett modernt gränssnitt och logik gör att man snabbt lär sig använda systemet på bästa sätt vilket ger en bra upplevelse för era besökare.

Kontakta oss 

 

Besöksregistrering

EasyVisit är ett system som med fördel kan användas för dina besökare vid ankomstregistrering i en obemannad reception.

Besökaren möts utav en terminal som på ett enkelt sätt instruerar besökaren hur han/hon skall gå tillväga. Man kan själv anpassa sin välkomstskärm med valfri text och bilder, allt kan anpassas till befintligföretagsprofil i form utav typsnitt och logotype.

Vill man att besökaren skall godkänna säkerhetsföreskrifter eller övrig information kring besöket kan man enkelt bygga formulär och låta besökaren t.ex. svara på säkerhetsfrågor.

När uppgifterna är registrerade skickas ett mail eller SMS till besöksmottagren om att ett besök väntar. Besökaren får då en besöksetikett direkt vid terminalen alternativt om man har en receptionist eller liknande som hjälper besökaren. För att underlätta för besökaren att få tillgång till en Wifi kod, kan detta tilldelas med automatik eller via receptionisten,som väljer att tilldela en kod till nätverket.

När besökaren lämnar byggnaden kan man enkelt checka ut sig själv via en scanner och besökshistorik, utrymningslistor uppdateras automatiskt.

Föranmälan utav besökare

Med EasyVisit kan man administrera sina besökare innan ankomst, detta kan enkelt utföras direkt i receptionsprogramvaran eller om man vill att de anställa själva skall anmäla sina besökare via en webbsida. Att kunna föranmäla sina besök underlättar för personalen som kan förbereda sitt arbete innan besökaren kommer och slipper uppleva en stressande miljö när många besökare kommer samtidigt.

Rapporter och kontroll

Med EasyVisit får man en överskådlig bild av vilka besökare som finns lokalen, man kan se när personen kom och gick och vem han/hon besökte. All information kring besöket finns sparat i systemet och man kan enkelt ta fram överskådliga rapporter. En populär funktion och ofta krav i många organisationer är en utrymningslista. Denna lista kan mailas tillförvalda adresser eller printas ut på en vanlig pappersskrivare.

Säkerhet / GDPR

EasyVisit besökssystem har en standardfunktion förfotofångst. Man kan välja att skriva ut etiketterna med ett foto på, eller om man endast sparar personfotot i systemet. Har man höga visuella krav på kvalité på utskrifterna kan man välja att skriva ut på en högupplöst plastkortskrivare.

För dig som är säkerhetsansvarig för en rikstäckandeorganisation och vill har kontroll över flera orter och byggnader kan manenkelt anpassa systemet så att man ser samtliga filialers besökshistorik.

I EasyVisit kan man på ett enkelt göra inställningar kring lagring och hantering utav personuppgifter.Besökarna kan på ett tydligt sätt få information hur personuppgifterna hanteras vi systemets gränssnitt.

Integration och Funktioner

För att alltid ha uppdaterade uppgifter och förenklaanvändandet kan systemet integreras mot Outlook, Microsoft Exchange Server och Active Directory. Fråga oss gärna om era önskemål kring integrationer.

EasyVisit har språkstöd vilket gör att besökaren kan få rättvägledning kring besöket på sitt eget språk.

För att underlätta för användarna kan EasyVisit även integreras med ett rumsbokningssystem, tveka inte att hör av er om ni vill veta mer om dessa möjligheter.

Många receptioner är idag obemannade och oftast möts man utav en dörr som är låst, EasyVisit kan därför utrustas med funktioner som gör att besökssystemet genererar en dörröppning vid ankomstregistrering.

Vill du prova EasyVisit i 30 dagar eller har speciella önskemål kring besökshantering? Tveka inte att kontakta oss för rådgivning på kontakt@easyid.se eller 010-455 04 90 

 

Kontakta oss